Középiskolások pszichológiai fejlesztése

Minden ember (diák) élete más, s éppen ezért mindenkinek eltérő a pszichológiai és mentális működése.

Ennek következtében mindenkinek más az, amitől jól érzi magát a bőrében, s az ehhez vezető út is egyedi, csak rá jellemző.

Ez akkor válik igazán fontossá, amikor valaki belekerül egy nehéz/kritikus helyzetbe. És ki akar mászni belőle.

Az ilyen helyzetekben érdemes megkeresni azt a működési módot, mely illeszkedik a nehézséggel küzdő belső világához, s feloldhatóak az esetlegesen megjelent konfliktusok..

A változás motorja

Minden változás legfontosabb pontja a pillanatnyi stresszállapot feloldása. Ehhez egyszerre szoktam a tudatos és a tudattalan szintjével is dolgozni a hozzám fordulóknál. S nagyon intenzív hatású szokott lenni, ami akár pár alkalom alatt bekövetkezhet.

Ennek a folyamatnak a végeredménye egy olyan felszabadult állapot, amikor már a nehézségeink terhe nem nyomja a vállunkat. Nem fog ugyan minden bajunk a múlttá válni, de képesek leszünk ezen nehézségektől szabadon rálátni az helyzetünkre.

Ez egy nagyon felszabadító érzés tud lenni, s sokakat meg is tud téveszteni. Mert sokan azt hiszik, hogy ez a végcél, amire mindig is vágytak. Holott csak a szabad választásokon alapuló élet kapuja. Amikor már nem érezzük magunkat a külső körülmények áldozatának.

Időpontok a 20/249-7326-os számon egyeztethetők!

A mindennapok átformálása

A tényleges változás, minek következtében abbahagyjuk a nehézségeink folyamatos újratermelését csak ez után kerülhet terítékre.

Amikor kívülről képesek vagyunk ránézni az életünkre, akkor a napnál világosabb lesz, hogy hogyan mennek félre a dolgaink. S ezen “apró” különbségeket megváltoztatva az életünk varázslata megelevenedik.

Ez a munkám legfontosabb célja: meglelni azt az utat, ami a hozzám forduló számára működőképes életet teremthet. S elérjem azt is, hogy ezen a változáson végig tudjon menni.

Nagyon sokat foglalkozom az ítéletek elengedésével, hogy ne az alapján érzékeljük a világot, amit gondolunk róla, hanem azt érzékeljük, ami valójában van.

De ugyan így dolgozom az elképzelésekkel és az elvárásokkal, mint az emlékekkel, a bevésődött automatizmusokkal vagy az ígéretekkel. Mert ezek ugyan úgy befolyásolják az életünket.

A tudatos cselekvések ereje

Amikor szeretnénk egy helyzetet átalakítani, akkor minden olyan extra érzelmi és mentális terhet le kell bontani róla, ami a megoldást vagy a változást nehézkessé vagy lehetetlenné teszik.

Ezért van az az, hogy első pár alkalommal látszólag keveset haladunk. Néha úgy tűnhet, hogy ez egy elvesztegetett idő, de a lényeges pont az, hogy ne csak én értsem azt, mi történik, hanem az is, akivel éppen dolgozom.

Ha benne vagyunk egy helyzet sűrűjében, gyakran nagyon nem egyszerű meglátni azt, mi is okozza a nehézséget. Ezért kell egy elfogulatlan szemlélő. Mert ő képes lehet kívülről látni minket.

Ahhoz, hogy az tinédzserkori feszültségek kezelhetővé válhassanak, van egy közel 100 elemből álló programom, mely az egyéni igényeknek megfelelően személyre szabható anyagot tartalmaz.

Nem kell mindenkivel minden elemén átmenni, s nem minden elemére kell egy teljes alkalmat rászánni. De minden olyan elem benne van, illetve bele illeszthető, ami egy kamasz gyerek életének jobbá tételéhez szükséges.

térbeli test 3 vetülete
Nincsenek abszolút igazságok, csak jól megválasztott nézőpontok.

Az egyéni megoldáskeresés folyamata

Mint említettem, minden helyzet más, s éppen ezért a pillanatnyi helyzetekhez szoktam igazítani a közös munka minden egyes lépést.

Az első találkozó általában egy másfél órás beszélgetés, amikor megnézzük azt, mi a baj, mi lenne a cél, s mit lehet vele tenni. Gyerekeknél ezen néha a szülő is ott van, de ez nem feltétlen szükséges. Ekkor találjuk ki közösen, mi legyen a pontos haladási irány, min legyen inkább a hangsúly.

A tovvábbi találkozókon ennek ismeretében fogunk tovább haladni, nagyobb hangsúlyt helyezve a kimaradt anyagrészek pótlására, vagy a belső fejlődés elakadásait vesszük górcső alá. Ilyenrkor heti egy alkalom is elegendő, amin nagyjából átbeszéljük azt, mi történt az elmúlt találkozó óta, mi volt a jó, mi volt ami nem volt épp annyira jó, s mindig haladunk egy picit előrébb az átalakulás útján.

Nagyon fontos: Nem vagyok pszichológus, s többnyire nem a pszichológiában alkalmazott módszereket tanítom meg (habár ismerem őket). Hanem azokat a módszereket használom, tudatosítom, melyeket a 20 éves magántanári tapasztalatom alapján az iskolai környezetben működőképesnek bizonyultak.

Ennek egyik legfontosabb eleme, hogy alapvetően a diákok oldaláról közelítem meg a munkámat, s az ő gondolkodásmódjukhoz illeszkedően keresem meg azokat a megoldásokat, ami a felnőtt világ elvárásrendszeréhez is igazodik.

Kezdődhet a változás?

  • Hívjon fel a 20/249-7326-os számon!
  • Telefonon megbeszéljük, hol s mikor találkozunk.
    Ha nem veszem fel, akkor épp dolgozom. Vissza foglak hívni, amint végeztem, s alkalmas.
  • S az első találkozás után elkezdődhet valami teljesen új.

Szóval?
Hívjon fel most!

Telefon: 20/249-7326
A telefonszám Whatsuppon és Viberen is hívható!

Ha még bizonytalan

Olvasd el, mit gondolok a középiskolások életéről, és annak megoldásairól:


Oszd meg azzal az ismerősöddel, akinek ez megoldást jelenthet!