A hiperaktivitás átformálása

A hiperaktivitás a modern iskolarendszer kudarcának terméke. Minden ember mozgásigénye különböző. Van akinek sok mozgásra van szüksége, és van akinek kevesebb is elég.

Hiperaktívnak azt a gyereket hívjuk, aki nem képes egy 45 perces órát végigülni. Ők azok akiket kezelhetetlennek bélyegeznek, holott csak több energiájuk van, mint az átlagembernek. Ez nem jó vagy rossz, hanem egy adottság a sok közül.

A hiperaktivitás megértése

A hiperaktivitás szó szerint túlmozgást jelent, pontosabban túlzott mozgásigényt. De maga az elnevezés egy tévedés. A hiperaktív emberek egyszerűen nem az összpontosításban és a kitartó egy helyben ülésben jók, hanem abban, hogy fussanak, hogy fára másszanak, hogy sportoljak, hogy mozogjanak.

Ha egy hiperaktív ember tud sokat mozogni, akkor egyszerűen kifárad és képes lassulni. Ha nincs elegendő tere és ideje a mozgásra, akkor viszont feszült lesz, dekoncentrált és konfliktusai lesznek a sok benne feszülő energia miatt.

A hiperaktív gyerekek is így működnek. A konfliktusaik zömmel abból alakulnak ki, hogy ők ösztönösen szeretnének az állapotuknak megfelelő módon viselkedni, és az iskolai környezet ebben gátolja őket.

Tehát azért bántják, megbélyegzik és büntetik a hiperaktív gyerekeket, mert meg akarják őrizni az egészségüket.

Erre az állapotra legrosszabb megoldás, amikor egy pszichiáter felír nyugtatót. Az a szülő, aki egy ilyet bead a gyerekének, az egy olyan kalodába zárja csemetéjét, mely egy életre el fogja kísérni.

A gyógyszer hatására ugyan le fog lassulni, de a jó magaviseletének a gyógyszer lesz a feltétele. Miközben nem tanulja meg a gyerek, hogy mit kezdjen a saját lehetőségeivel, ami a rengeteg energiájából adódik.

A hiperaktivitás haszna

Ha egy hiperaktív gyereket nem szedálunk le, akkor képes lehet arra, hogy megtanuljon együtt élni a sok energiájával. Lehet belőle egy jó atléta, kosárlabdázó vagy úszó, s mindeközben simán megszerezheti az érettségit vagy akár a diplomát is.

Miközben megtanulhatja mindazokat  a képességeket, aminek révén az életben érvényesülhet, lesz egy élménydús gyerekkora és egy örömteli felnőtt élete.

Én is rendelkezem eme nagyszerű tünetegyüttessel, habár sok barátom azt gondolja, hogy én túl lusta vagyok ahhoz, hogy ilyesmi igaz legyen rám. Holott csak megtanultam azt, hogyan kezeljem a túlontúl sok energiám. Nem a könyvből ismerem ezt a történetet, küzdöttem magam is ezzel eleget.

A hiperaktivitással küzdő életének átformálása nem egy-két hetes munka. Több hónapos munka odáig eljutni, hogy egy képes legyen együttműködni egy iskolai osztállyal. De nem is reménytelen vállalkozás.

Középiskolások pszichológiai fejlesztése —>


Kapcsolódó gondolataim:

Oszd meg azzal az ismerősöddel, akinek ez megoldást jelenthet!