magántanítás

Tanítványaim véleménye

Néhány kedves tanítványom megkértem arra, hogy fogalmazzák meg azt, ahogyan engem látnak, mint tanárt. Olyan sok jót mondtak, hogy szerintem hihetetlennek is hat. De ezt mondták, nincs mit hozzátennem. Bocsánat, sok elfogult mondat következik…

Engedélyükkel közreadom:

“A szempont a magántanár keresésénél az volt, hogy megtanítson mindenre, amit tudnom kell mind a két szintű érettségre, mert még nem tudtam, miből akarok emeltet írni.

Értem itt a tananyagon túl a feladatokhoz kapcsolódó praktikumokat.

Ezen felül nagyon fontos volt az emberség, és az,  hogy érezzem, abban az időben én vagyok neki a legfontosabb. Másrészt, ha szükségem van rá, akkor akár telefonon is megnyugtasson egy kritikus pillanatban.

Ezeknek a szempontoknak te mind megfelelsz.”

F. Csenge

Continue reading Tanítványaim véleménye

Diszlexiások és diszgráfiások oktatása

A kézírásírás, a modern kor összes vívmánya ellenére is az életünk része. Még egy diszgráfiásnak is.

A diszfunkció ma egy nagyon felkapott téma, egy rakás gyereket felmentenek különböző tantárgyakból, mert diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás.

El kell ismerni, ez egy valós kihívás is lehet, egy olyan részképesség hiány, amivel foglalkozni kell. De ez közel sem olyan állapot, amivel, az esetek zömében, ne lehetne teljesen normálisan elvégezni akár egy egyetemet is.

A diszfunkció olyan, mint a balkezesség. Lehet próbálkozni a szokványos módszerekkel, hogy megtanulja az anyagot, de nem igazán fog működni. Minden kihíváshoz meg van ma már a mód, hogy egyedi módon megoldjuk a kihívásokat, de ehhez fejlesztés kell, nem elég hozzá a normál korrepetálás.

Lehet, hogy ez elsőre kicsit meredeknek hat, de tudom miről beszélek. Mivel magam is diszfunkcióval küzdöm. Teljes mértékben tisztában vagyok, hogyan lehet nehezített pályán megszerezni egy diplomát, ami egyáltalán nem lehetetlen. Igaz, az íráskészségem kihívásai miatt nem lett belőlem nyelvész, de ez egy más kérdés…

Continue reading Diszlexiások és diszgráfiások oktatása

A személyiségfejlődésből adódó kihívások

A személyiségfejlődésből adódó kihívások a magántanári munkám során is megjelennek. Ezen a téren mai napig érnek meglepetések, hogy improvizálni vagyok kénytelen időnként.

Nem azokról beszélek, akik hatalmas vigyorral az arcukon előadják, hogy mekkora ászok egy tantárgyból (őket két három feladat alatt reálisabb önkép felé lehet terelni), hanem azokról, akikből hiányzik a megfelelő munkamorál. Continue reading A személyiségfejlődésből adódó kihívások

A fizika tanítás Budapesten

Rengetegen azt gondolják (sajnos sok fizikatanár is), hogy a tankönyvek anyagát végigvéve jól meg lehet tanulni a fizikát. Ez totális tévedés.

A fizika magtanulás csakis alapos magyarázat révén érthető meg igazán, melyet mindig egyedi módon érdemes megfogalmazni, igazodva a diák érdeklődési köréhez és környezetéhez. Continue reading A fizika tanítás Budapesten

Változó iskolai teljesítmény

Sok szülő küzd avval, hogy a gyereke teljesítménye nem egyenletes, vagy valami miatt mélyrepülésbe kerül (akár év közben is). Néha több jegy eltérés is van a megszerzett érdemjegyek között, s sokan nem  értik, mi állhat ezek mögött. Megpróbálok pár lehetséges esetet itt felvázolni. Azt viszont érdemes fejben tartani, hogy minden eset picit más. Nem szabad ezen gondolatokat örök érvényűnek tekinteni, mert abból hatalmas félreértések is lehetnek. Continue reading Változó iskolai teljesítmény

A középiskolai tanítás válsága

Kezdem egy vallomással: A középiskolai oktatást, vagyis a huszonöt- harminc gyerekkel való szimultán foglalkozást nem igazán tartom hatékonynak, s abban nem is igazán tartom magam jónak. Egy olyan dologról szeretném most pár gondolatot megosztani, amit soha sem csináltam, s abban nem is szeretnék sohasem részt venni. Még sem érzem azt, hogy más nemi szervével karistoltatnám a csalánt, hiszen a munkám során első kézből kapom erről a benyomásokat, és ad elegendő feladatot is az ottani helyzet. Látom a diákjaim napi szintű kihívásait, mely a töménytelen hiányosságukból adódik. Continue reading A középiskolai tanítás válsága