Pár szóban rólam

Üdvözlöm, Matits Viktor vagyok!

Eredetileg vegyész, valójában 20 éves gyakorlattal rendelkező magántanár, középiskolai mentor vagyok.

A középiskolai diákok pszichológiai fejlesztése felé annak révén terelődött a figyelmem, hogy nem mindenkinek tudtam segíteni a munkám révén.

Akinek csak a tananyaggal volt igazából baja, mert lemaradt vagy korábbról hozott hiányosságai voltak, azoknak mindig nagyon gyorsan tudtam segíteni, de a húszas éveimben nem tudtam mit kezdeni azzal, ha egy gyereknek érzelmi (lelki) baja volt.

Viszont a hozzám kerülő gyerekek nagyobb részének komoly nehézségei voltak, amivel bizony kezdenem kellett valamit, ha a tanításban eredményeket akartam elérni.

A munkám fókusza

Amikor megértettem, hogy a tudásom nem elegendő, elkezdtem mindenféle módszert megismerni. Pár év alatt ráleltem arra , ahogyan a mai napig dolgozom.

Az egyszerű megközelítésekre és a helyzetek tárgyilagos megközelítésére építek, s igyekszem minden helyzet egyedi, speciális összetevőit is figyelembe venni.

Nem titok, sosem rejtettem véka alá, hogy ennek alapja a rendszeres éberség gyakorlásomon alapszik, melyet nem lehet megtanulni egy pár hetes vagy hónapos tanfolyamon vagy képzésen. Az ugyanis egy folyamat.

De az alapjai bárki megértheti és alkalmazhatja, hogy jobbá váljon az élete. S pont ezért szoktam felnőttek fejlesztését is vállalni.

Hogyan dolgozom?

Nem tartok már klasszikus magánórákat, s nem szoktam nekiállni a matematika, a kémia és a fizikai törvényszerűségeit magyarázni (mint régen). Mert rajtam kívül is van elegendő magántanár, korrepetitor.

A mentális és érzelmi elakadásokkal való munkát viszont kevesen tudják úgy csinálni középiskolásoknak, hogy releváns (sok éven át tartó folyamatos munka révén összegyűlt) tapasztalatukkal ki tudnák egészíteni.

Ma már sokkal inkább az életre fókuszálok. Arra, hogyan alakítható egy ember élete élhetővé.

Éppen ezért a találkozókon az életet mutatom be a saját tapasztalataim szemüvegén át. Felhasználva mindezt, ami épp ott és akkor a diák életében kihívást okoz.

Sok-sok saját történetet szoktam ehhez felhasználni. Olyanokat, amik velem történtek meg, s olyanokat is, ami másokkal. Ezen történetek néha megmosolyogtatóak, néha elszomorítóak, de minden esetben igaz és őszinte.

Középiskolások pszichológiai fejlesztése —>

Oszd meg azzal az ismerősöddel, akinek ez megoldást jelenthet!