Tanítványaim véleménye

Néhány kedves tanítványom megkértem arra, hogy fogalmazzák meg azt, ahogyan engem látnak, mint tanárt. Olyan sok jót mondtak, hogy szerintem hihetetlennek is hat. De ezt mondták, nincs mit hozzátennem. Bocsánat, sok elfogult mondat következik…

Engedélyükkel közreadom.

Néha nem elég tanítani

Csengével egy igen rázós feladat volt. Egy minőségi ugrásra volt szükség az életében…

“A szempont a magántanár keresésénél az volt, hogy megtanítson mindenre, amit tudnom kell mind a két szintű érettségre, mert még nem tudtam, miből akarok emeltet írni.

Értem itt a tananyagon túl a feladatokhoz kapcsolódó praktikumokat.

Ezen felül nagyon fontos volt az emberség, és az,  hogy érezzem, abban az időben én vagyok neki a legfontosabb. Másrészt, ha szükségem van rá, akkor akár telefonon is megnyugtasson egy kritikus pillanatban.

Ezeknek a szempontoknak te mind megfelelsz.”

Egy igazi rosszcsont

János már a harmadik középiskolába került be egy év alatt. Komoly nehézségei voltak, mert a magatartása, az emberi kommunikációban komoly nehézséget okozott neki. A régi vágású édesapja úgy keresett meg, hogy fizikából különbözeti vizsgát kell tennie a fiának, s egy határozott, kifejezetten férfi tanárt kereset.

“Az órák teljes mértékben személyre szabottak, gyors haladás és sok munka jellemző rajuk.

A tanár úr nagyon jó ember ismerő és mindegyik tantárgyban jártas.

A házi feladat ok nélküli elmulasztása nem lehetséges.”

A humán érdeklődés nem akadály

Felícia egy tipikus humán érdeklődésű tanítványom volt. Mindene volt a Japán nyelv, a gimnázium után az ELTE BTK japán szakát végezte el (ma már boldog anya és feleség).

“Viktornak köszönhetem, hogy sikeresen leérettségiztem és, hogy nem csak megértettem a matekot, de kedvemre is vált a feladatok megoldása.

A tudása irigylésre méltó, nem tudtam olyat kérdezni, amit ne tudott volna rögtön fejben kiszámolni.

Segítőkész, egyszerűen és érthetően magyaráz. Amit az iskolában nem értettem, a vele eltöltött másfél-két órában azonnal egyértelművé vált.

A matek nem nyűg volt többé számomra, hanem szinte szórakozás. Bárcsak minden matek tanár ilyen lenne!

Köszönöm!

Aki nem szeretet tanulni…

Sanyit egy másik tanítványom révén ismertem meg. A gimnázium első osztályában, karácsony előtt hívott fel, s az volt a kérdése, meg tudja-e úszna a bukást fizikából. Mert csak egyesei volt. Innen volt szép nyerni, de a téli szünetben a nulláról is tudtam eredményt elérni.

A többi már történelem, 6 év közös munka volt a következmény, mert még a PSZF számvitel szakán is támogattam a tanulmányait egy-egy alkalommal:

“Hamar megtaláltuk a “közös hangot”, nem vagy egy tipikus tanár.

Érdekesen tartasz órát, és nem hajszoltál túl sosem.

Mindig meglett a kellő eredmény akár gimiben, akár fősulin.

Jobb matek tanárom nem nagyon volt.”

Bukott tanuló is lehet jó matekos

Panna története nem mindennapi. Nem mondom azt, hogy ezt mindenkivel meg lehet csinálni, a hatható szülői támogatás is elkélt párszor, de sok év múlva is megkeresett ismerőse, hogy tanítanám-e őt matematikára, annyira bejött neki mindaz, amit neki adtam az órákon.

“Hetedikben, a második bukás után, 5 külön matek tanárral a hátam mögött, majdnem teljesen feladva bukkant fel Viktor.

Elérte, hogy nem csak erős 3-asokat írtam, s még egy-két 4-es is becsúszott.. S nem mellékesen megszerettem a matematikát.

Láss csodát az érettségi után még mérnökire is mentem külföldön.

Nincs még egy ilyen tanár, aki így magyaráz, utat mutat és segít.

Akkor is, ha az elején furcsának tűnik, bízni kell csak benne, tudja mit csinál.”

Nem a probléma a probléma

Attila azt gondolom az egyik legnehezebb szituációban lévő tanítványom volt. Kilencedikesként egy olyan közösségbe csöppent bele, ami mindenre volt alkalmas, csak nem tanulásra. A jegyein félévkor ez meg is látszott, hiszen 9 tantárgyból bukott. S közben még a fű is fújt a környéken. De sikerült éremben váltani, lecserélni az egész életét.

Viktorral középiskolás koromban ismerkedtem meg. Akkoriban számomra komoly problémát jelentett a matematika és a kémia.

Az első órákon úgy gondolom hamar közös nevezőre tudtunk jutni, remekül meglátta, hogy hol voltak a tantárgyakkal kapcsolatban hiányosságaim.

Elkezdtük teljesen az elejétől átvenni a tanmenetet viszonylag gyors tempóban, de azokon a területeken, ahol problémák voltak, kellő idő ráfordításával haladtunk végig.

Mivel tanév közben találkoztunk már sajnos addigra a kémia tantárgyból elkerülhetetlen volt az év végi bukásom. Pótvizsgára készülve a nyári szünetben korrepetált, aminek az eredménye egy 5-ös érdemjegy lett.

Szakmai felkészültsége szerintem páratlan ,és a diákhoz való hozzáállásáról is csak pozitívat tudok mondani. Tanulási rendszere a mi napig segíti a tanulmányaim és jelenleg már a munkámat is!

Órái jó hangulatban teltek, és nem voltak megterhelőek, emberileg pedig elhivatott a szakmáját illetően.

A tőle telhető legjobbat hozza ki . Saját tapasztalatból ajánlom mindenkinek akinek tanulási nehézségei vannak!

Amikor nem csak a tananyagot sikerült átadnom

Ezen írást ezen a ponton kiegészítettem, egy kedves tanítványom írásának köszönhetően. 3 évet dolgoztunk végig. Eredetileg azért keresett meg az édesanyja, mert megbukott fizikából. Aztán annyira megszerette a fizikát és a matematikát, hogy mérnöki területre ment tovább a felsőoktatásban.

Most, hogy így egyetemre járok, megérzem igazán azt, hogy mennyire hasznos volt mikor matekkal és fizikával foglalkoztunk.

Nehézség nélkül tudom tanulni mindkét tárgyat és jól is sikerül teljesíteni belőlük(4,5).

És ez nem a gimis tanításnak köszönhető.. szóval ezúton szeretném megköszönni!:)

Ezúton is köszönöm a visszajelzéseket, nagyon jól esett ezeket elolvasni.


Ha van az ismeretségi körében bárki, aki akinek hasznára válhatok Budapesten, kérem ossza meg vele…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.